kawan-kawan cik zara . ^^

Sunday, January 17, 2010

Rindunyer...

rindunyer zaman persekolahan, rindu dgn cikgu-cikgu yg byk mgajar aku, rindu dgn suasana bilik darjah, rndu dgn kwn-kwn & rindulah ... hehe..
rasa mcm nak sje masuk skolah semula.. padan muka , dulu umi abah antar aku pergi sekolah, aku bukan stakat belajar shj. malah, pernah juga aku ponteng kelas.. hehe..(nakal btul an?? ..)
but, skali shj la.. itu pun di sebabkan aku benci dengan subjek tu..
nak tau tak ape subjek yang paling aku tak suka?? hmm, subjek addmath lah.. banyak sgt formula yang kena hafal.. mau botak kepala aku hendak ingat semua formula tersebut..
tambahan, subjek tu banyak sangat jalan kerja.. tp, itu dulu... sekarang, baru rase menyesal sbb pernah malas belajar subjek tersebut.. betapa ruginyer diri aku ni.. jika 1 hari nnti, aku dapat melanjutkan pelajaran.. aku tak nak ponteng kelas lagi. walaupun, subjek tersebut susah macam mana skalipun. aku akan berusaha sehingga aku dapat menguasai subjek itu. aku nak belajar.. aku suka sangat dengan buku. memang aku tak boleh hidup tanpa buku di sisi.. hmm.., sikap aku begini maybe drpd kecil lagi umi abah dah latih anak-anak mereka dgn ilmu. sampai skrg, aku mmg suka dgn buku. coz, dr buku lah aku dpt m'perolehi ilmu.. ilmu itu cahaya kehidupan. so, aku mahu menuntut ilmu until my last breath. dats my promise . ^_^


No comments:

Post a Comment