kawan-kawan cik zara . ^^

Wednesday, July 20, 2011

Al - Fatihah buat sepupu aku ..

hmm .. hari ini, aku rasa macam tak tentu arah je ..
tadi pergi kolej pun, dah puas aku menangis kut ..
tapi, apakan daya ..
ini semua takdir DIA kan?
nak atau tak .. aku kena terima dengan redha yang
sepupu aku yang bernama
NURUL NADIA BT RAMLI
telahpun meninggal dunia, pada malam semalam selepas maghrib.
ni si arwah Nurul Nadia.

mula-mula aku fikir, yang ini hanyalah sekadar mimpi ..
tapi, aku kena terima kenyataan juga yang arwah dah meninggal dunia ..

aku.. rasa sedih sangat bila tahu arwah dah tiada ..
ye, honestly .. aku dengan arwah memang rapat masa kecik2 dulu ..
pergi sekolah sama-sama ..
pernah duduk satu rumah,
belajar sama-sama ..
even, arwah muda setahun dari aku ..
tapi, aku dah anggap macam adik kandung aku sendiri ..

bayangkanlah, time aku form5, tahun 2009
aku dikejutkan yang mak si arwah "mak uda",
bagi panggilan kepada adik mak aku ..
sudah meninggal .. masa tu, cikgu yang buat announcement kat perhimpunan ..

begitu luluh, hati aku ..
rasa macam tak percaya sahaja ..
arwah mak cik aku begitu baik sekali dengan kitorang..
tiba-tiba dapat tahu yang arwah dah tiada ..

sedih nya hati ini ..
hanya Allah yang tahu ..
dan terbaru, arwah anak dia pula yang menyusul ibu nya ..

ya Allah !
begitu besar dugaan yang kau berikan pada aku ..

baru sahaja, 2 3 bulan yang lepas,
adik sepupu aku
NOR AZMI BIN HAMZAH
meninggal dunia,
dan sekarang
arwah NADIA pula ..

aku sedih .. sangat-sangat sedih ..
sudah lah, yang sebelum nie pergi pun, sampai sekarang
aku masih tidak boleh terima kenyataan .
selalu mimpikan mereka .
and, now ..
lagi seorang .. semua yang meninggal, adalah
orang yang aku rapat pula tu ..

kenapa setiap kali aku nak menghadapi exam,
always ada something yang happen ..
why ??

aku tension .. hampir give up untuk teruskan hidup ni..
next week, aku dah exam ..
but, honestly,
satu apa pun tak masuk dalam kepala .
aku tak nak ada gagal dalam mana-mana subjek yang aku ambil ..

Ya Allah ! cekalkanlah hatiku !
permudahkanlah segala urusan bagiku Ya Rabbi !
aku mohon ...






No comments:

Post a Comment